Tuesday, July 2, 2019

နိဗၺာန္တံခါးႀကီး

❖ မဂဓတိုင္းတစ္ခြင္မွာ မိစၧာဝါဒေတြ
ထြန္းကားေနလို႔ ေလာကသားေတြအတြက္ နိဗၺာန္တံခါးႀကီး ပိတ္ေနတယ္၊ နိဗၺာန္တံခါးႀကီး ဖြင့္ဖို႔ ေျပာဆိုႏိုင္တဲ႔သူ လူသားထဲက တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ ထိုေခတ္ ထိုအခါက ဘုရားမပြင့္မီ ႀကိဳတင္ျပီး ေပၚေနတဲ႔ အယူဝါဒေတြ အလြန္ထြန္းကားေနသည့္ အတြက္ေႀကာင့္ လူေတြဟာ ထိုဝါဒတည္းဟူေသာ ကႏၲာရ
ႀကီးထဲမွာ ေတြေဝေနႀကတယ္။ ဘယ္ဟာ မွန္သလဲ ဘယ္ဟာမွားသလဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ႀကျခင္း မရွိႀကဘူး။

❖ သဟမၸတိျဗဟၼာႀကီးကေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ ျဗဟၼာမျဖစ္ခင္က ကႆ      ဖျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးပဲ။ သဟကပတိ ေခၚတယ္။ သမထက်င့္စဥ္ေတြ ႀကိဳးစားအားထုတ္လို႔ စ်ာန္ရျပီး ျပန္လြန္ေတာ္မူတဲ႔အခါက်ေတာ့ ပထမစ်ာန္ျဗဟၼာဘံုမွာ မဟာျဗဟၼာအေနနဲ႔ သြားျဖစ္တယ္။ ျဗဟၼာျပည္ေရာက္တဲ႔အခါ နာမည္ေလး ေျပာင္းသြားတယ္၊ သဟမၸတိ လို႔သိႀကတယ္။
ကႆဖျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က
တရားဓမၼက်င့္ႀကံသည့္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည့္အတြက္ေႀကာင့္ မိစၧာဝါဒေတြဟာ
မမွန္ဘူးလို႔ဆိုတာ သူကိုယ္တိုင္ သိရွိနားလည္တယ္။ မိစၧာဝါဒေတြကို မေျဖရွင္းပဲနဲ႔ နိဗၺာန္တံခါးဆိုတာ ပြင့္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။

❖ နိဗၺာန္တံခါးကို ဖြင့္ေပးပါလို႔ သူက
ေလ်ွာက္ထားေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက
သူ႔ကို ျပန္ႀကားတဲ႔ စကားေလးက
`အပါရုတာ အမတႆ ဒြါရာ၊ေယ ေသာတ ဝေႏၲာ ပမုဥၥႏၲဳ  သဒၶံ။´
သူ၏ေလ်ွာက္ထားခ်က္ကို လက္ခံလိုက္တယ္။ လက္ခံျပီးေတာ့
ငါဘုရား နိဗၺာန္တံခါးႀကီး ဖြင့္လိုက္ပါျပီတဲ႔၊
သူ႔ဘက္ကေတာ့ တံခါးဖြင့္ေပးေနျပီ။
က်န္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြဘက္က တာဝန္ယူရမယ္။ လူဆိုတာက အျပန္အလွန္ဆိုတာ ရွိႀကတယ္။ တစ္ဦးတည္း လုပ္လို႔မရ။

❖ ျမတ္စြာဘုရားဘက္ကေတာ့ နိဗၺာန္တံခါးႀကီး ဖြင့္ေပးလိုက္ျပီ၊ က်န္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြဘက္က ဘာတံု႔ျပန္မလဲဆိုတာ
`ပမုဥၥႏၲဳ  သဒၶံ´= ေယ၊ အႀကင္လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔သည္
ေသာတဝေႏၲာ၊ ေထာင္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ႔ ပညာနားရွိႀကကုန္၏၊ နားမပါရင္ မႀကားရဘူး၊
ပကတိနားက ပကတိအသံ ႀကားႏိုင္တယ္၊
တရားဓမၼရဲ႕အႏွစ္ကို သိႏိုင္စြမ္း မရွိဘူး၊
ဒီေနရာမွာ ခံယူစြမ္းရွိတဲ႔ ႀကားႏိုင္စြမ္းရွိတဲ႔နားဆိုတာ ပညာကို ရည္ညႊန္းျပီး မိန္႔တာပါ။
ပညာနားရွိမွ ေျပာတာ နားလည္တယ္၊
ပညာနားမရွိပဲ ပကတိနားရွိတဲ႔ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ေျပာတာ နားလည္ခ်င္မွ နားလည္မယ္။

❖ လူေတြက ရိုးရုိးစကားေျပာတာေတာင္မွ ဒီလူ နားကိုမလည္ဘူး ေျပာႀကတယ္၊ နားရွိတိုင္းနားလည္တယ္လို႔ မေအာက္ေမ့နဲ႔၊ ဒီပုဂၢိဳလ္ ေျပာရခက္လိုက္တာ နားကိုမလည္ဘူးလို႔ ေျပာႀကတယ္၊ ပကတိနားက ပကတိအသံေတြ
ေလာက္ပဲသိတယ္၊ အေကာင္း အဆိုး အေႀကာင္းအက်ိဳး စသည္ခြဲျခားသိတာကမွ ပညာသိ။

❖ `ေယ၊ အႀကင္ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔သည္
ေသာတဝေႏၲာ ႀကားျပီးေတာ့ သိႏိုင္စြမ္းရွိတဲ႔နားရွိႀကကုန္၏။
´ဘုရားေဟာတရားကို မနာဘဲနဲ႔
မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ အသိဉာဏ္ထူးမရႏိုင္ဘူး၊ သူမ်ားဆီက တရားဓမၼကို မႀကားနာဘဲနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ရႏိုင္တာက သမၼာသမၺဳဒၶနဲ႕ ပေစၥကဗုဒၶ (၂) ဆူ ပဲရွိတယ္။
သူမ်ားဆီက ႀကားစရာမလိုဘူး၊ ကိုယ္ပိုင္အေတြး ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ အရာတစ္ခုကို ထိုးထြင္းျပီး သိျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္၊ ဒါလည္းပဲ အတိတ္ဘဝက ျဖည့္ဆည္းခဲ႔တဲ႔ ပါရမီစြမ္းအားေႀကာင့္ အင္မတန္မွ ထူးျခားထက္ျမက္တဲ႔ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြးေတြ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြမွာရွိတယ္၊ ရွိလို႔သာ သူမ်ားဆီကနားေထာင္ျပီး စဥ္းစားစရာ မလိုဘူး၊ က်န္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဒီလိုနားေထာင္မႈ မျပဳရင္ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြး မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

❖ ျမတ္စြာဘုရားျပီးရင္ ပညာအေတာ္ဆံုး ဧတဒဂ္ ရတဲ႔ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးေတာင္မွ တရားေလးတစ္ပုဒ္ မနာရရင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ မရွိဘူး၊ ဗုဒၶဘာသာကို မကူးေျပာင္းႏိုင္ဘူး။ အရွင္အႆဇိ ဆီကေနျပီးေတာ့ ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ နာလိုက္ရမွ ေလးပါဒရွိတဲ႔ ဂါထာ တစ္ပုဒ္မွာ ႏွစ္ပါဒ နာလိုက္ရတာနဲ႔ ပညာဉာဏ္ထက္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဆုိေတာ့ ခ်က္ခ်င္းသေဘာေပါက္ျပီး ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သြားတယ္။ မနာ႐ရင္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေႀကာင့္မို႔လို႔ နားဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတယ္။

❖ ပညာနား ပညာမ်က္စိ၊
ပညာမ်က္စိက ျမင္ရံုျမင္တယ္၊ ပညာနားက ႀကားႏိုင္တယ္။ ျမင္လည္းျမင္ႏိုင္စြမ္း ရွိရမယ္၊ ႀကားလည္းးႀကားႏိုင္စြမ္း ရွိရမယ္။ ဆိုလိုတာက ျမင္ျပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ႔ ဉာဏ္မ်ိဳး၊ ႀကားျပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ႔ ဉာဏ္မ်ိဳး ။`ေယ၊ အႀကင္ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱဝါတို႔သည္ ေသာတဝေႏၲာ ေထာင္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ႔ ပညာနားရွိႀကကုန္၏။
ပညာနားမရွိဘူးဆိုရင္ အသံေလးက
ေကာင္းလိုက္တာ၊ အေျပာကေကာင္းတယ္2 ဒီအဆင့္ပဲ ရွိမယ္၊ ဘာမွ သိမွာမဟုတ္။ အတိမ္အနက္ သိမွာမဟုတ္၊ ပညာနားရွိမွ ဒီသဘာဝတရားဟာ ဒီေလာက္ထိ ေလးနက္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္မယ္။ အဲ႔ဒီေတာ့ ပညာနားဆိုတာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ ပကတိနားက လူတိုင္းလိုလို ရွိႀကတယ္။ ေထာင္တတ္တဲ႔ ပညာနား ရွိဖို႔လိုတယ္။

❖ သတၱဝါေတြမွာ ပညာနားရွိေပမယ့္ သူ႔မွာ ယံုႀကည္ခ်က္ မရွိဘူးဆိုရင္ နားေထာင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါ႔ေႀကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက အေရးႀကီးတဲ႔ အခ်က္ကို ျဗဟၼာႀကီးကို မွာလိုက္တယ္၊ တံု႔ျပန္လိုက္တယ္။
ေအး - နိဗၺာန္တံခါးႀကီးကို ငါဖြင့္မယ္၊ သို႔ေသာ္ ပညာနားရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုရင္ သဒၶါလို႔ဆိုတဲ႔ယံုႀကည္ခ်က္ ရွိရမယ္၊ ငါ႔အေပၚမွာ ယံုႀကည္ခ်က္ ထားႀကမယ္တဲ႔။

❖ ယံုႀကည္ခ်က္ မထားရင္ နားကိုမေထာင္ဘူး၊
လူတစ္ေယာက္အေပၚမွာ မယံုႀကည္ဘူး ဆိုရင္ သူေျပာတာ နားေထာင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ယံုႀကည္ခ်က္ရွိဖို႔ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္။ ယံုႀကည္ခ်က္ရွိလာတဲ႔အခါ နားေထာင္မယ္၊
နားေထာင္တဲ႔အခါမွာ အေႀကာင္း အက်ိဳး အေကာင္း အဆိုး သိမယ္။ ဒါေႀကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရား မွာတဲ႔ အဓိပၸယ္က အင္မတန္ ေလးနက္တယ္။

❖ ေအး - အသိပညာရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အသိပညာ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိရွိ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ တတ္တတ္ သဒၶါတရား မပါဘူးဆိုရင္ ငါေျပာတာလက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ႔အေပၚ ယံုႀကည္စိတ္ ထားရမယ္၊
လူ႔ေလာက ကိစၥေတြေတာင္မွ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ယံုႀကည္မႈဆိုတာ ရွိရတယ္၊ ယံုႀကည္မႈ မရွိရင္ ဘာမွ အလုပ္မျဖစ္ဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္မွ ယံုႀကည္မႈကို ထားႀကလို႔ ေျပာတာ။
❖ ျမတ္စြာဘုရားအေပၚမွာ ထူးျခားတဲ႔ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ရရွိတယ္ဆိုတာကို ယံုႀကည္မႈ ရွိရမယ္၊ ဒါေႀကာင့္မို႔ စာေပက်မ္းဂန္ေတြမွာ သဒၶါလို႔ဆိုတဲ႔ ယံုႀကည္မႈနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဖြင့္တိုင္း ဖြင့္တိုင္း
`သဒၵဟတိ တထာဂတႆ ေဗာဓိ´ လို႔ ဆိုတာျဖစ္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို လက္ခံယံုႀကည္ဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။

❖ ႀကည့္ - ပါရမီျပည့္ေနတဲ႔ ပဥၥဝဂၢီေတြေတာင္မွပဲ ျမတ္စြာဘုရားက ငါ တရားထူး တရားျမတ္ ရလာျပီလို႔ေျပာတဲ႔အခါ လက္မခံႀကဘူး၊ မယံုႀကဘူး၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာႀကတယ္။
တစ္ခါမက၊ ႏွစ္ခါမက၊ သံုးခါမကျငင္းႀကတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ငါေျပာတာ နားေထာင္ႀက၊ ငါ တရားထူး တရားျမတ္ ရလာျပီဆိုတာေတာင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးတဲ႔၊ အခုလို ေလ်ွာက္သြားေနတာ ဘယ္လိုလုပ္ တရားထူးရမတံုး၊ ( ၆ ) ႏွစ္ပတ္လံုးပင္ပင္ပန္းပန္း အစာျပတ္ ေရငတ္ခံျပီး က်င့္တာေတာင္မွ မရတာ၊ အခုလိုအေျခအေနမ်ိဳးနဲ႔ ဘယ္ရမလဲ၊ မယံုဘူး၊ သူတို႔က လံုးဝလက္မခံဘူး။

❖ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဘုရားက ရွင္းျပလိုက္တဲ႔ စကားေလးတစ္ခုေႀကာင့္ သူတို႔ လက္ခံသြားတယ္။
စဥ္းစားႀကည့္တဲ႔ ( ၆ ) ႏွစ္ကာလ တရားအားထုတ္ေနတုန္းက ငါ တရားထူး တရားျမတ္ ရျပီ - ရေတာ့မယ္ - စိတ္မပ်က္ႀကနဲ႔လို႔ ဘယ္ႏွစ္ခါေျပာဘူးလဲ ဆိုေတာ့ သူတို႔ ျပန္စဥ္းစားျပီး
ေအး  ဟုတ္တယ္
ငါ တရားထူး တရားျမတ္ရျပီလို႔ ဗုဒၶ ေဂါတမက ငါတို႔ကို တစ္ခါမွ မေျပာဖူးဘူး၊ အခု ဒီတစ္ခါ သူ တကယ္ရလို႔ တကယ္ေျပာတာ ျဖစ္မွာပဲဆိုျပီး စိတ္ဝင္စားလာႀကတယ္။ ယံုႀကည္မႈေလး ပါလာတယ္၊ အဲ႔ဒီက်ေတာ့မွ ျမတ္စြာဘုရားက နားေထာင္ႀကဆိုျပီး ဓမၼစႀကာေဒသနာကို ေဟာေတာ္မူတယ္။

#ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
နိဗၺာန္တံခါးႀကီး ဖြင့္ေတာ္မူပါစာအုပ္
စာမ်က္ႏွာ - (၈၁-၈၈) မွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

Crd org writer

No comments:

Post a Comment